Zindanlar

Nasıl İyi Bir Zindanatör Olunur? Hangi Boss'a Hangi Taktik Uygulanmalı?

Zindanlar malum, oyunun en çok kazandıran, en avantaj ve elbette bir o kadar da zor olan kısmı. Zindan dövüşlerinde başarılı olabilmeniz için kusursuzca seçilmiş 4 yardımcı savaşçı ve her biri için parlaklığıyla gözleri kamaştıracak tehçizatlar  gerekli.

Genel olarak zindan yatırımları 3 ana başlığa ayrılıyor. Bunlar: Paralı asker seçimi, Silah seçimi ve diğer item kombinasyonu. Her lvl de, dolayısıyla her boss a karşı yapacağınız kombinasyon değişmekte. Ancak akıllı bir strateji ile kritik seviyeleri ve buralarda çıkan kritik itemleri belirleyip gereğinden fazla masraftan kaçınabilirsiniz.

Uygulamanız stratejiler her boss için farklılık göstereceğinden dolayı bizler de tüm zindanları teker teker incelemek ve ona göre tavsiyelerde bulunmak istedik. Yani ezberden yazmayacağız, tamamen birebir tecrübelerimizi paylaşacağız.


Zindan Öncesi Hazırlıklar

Arkadaşlar bildiğiniz üzere zindanlara lvl 10 dan itibaren girebilmeye başlıyoruz. 10 seviyeye kadar bir yandan karakterimizin özelliklerini geliştirirken bir yandan da kenarda köşede 40-50 bin altın biriktirmenizde fayda var.

Çünkü zindan öncesi yapacağınız ortalama masraf 70-100k arasını bulacaktır ve özellikle kaliteli paralı askerleri ve kaçırmamak adına biraz kasanızın olması çok iyi olur.

Masraflarınızdan kısmak adına zindan askerine ayrıca item dizmek yerine kendi adamınızın üzerindekileri geçirebilirsiniz dövüşler sırasında( yüksek lvllerde tavsiye etmiyoruz tabiki :))


Lvl 10 ve Zindanlara Giriş

Arkadaşlar, lvl 10 boss u olan Kral Gustavo yu atlayarak direkt olarak Gernaş'a odaklanmanızı tavsiye ediyoruz.
Hedefimiz en geç 13 Lvl de Gernaşı indirmek ve tavsiyelerimiz de bu yönde olacak.

Gernaş'ı (20 Lvl Boss) Nasıl Yenebilirim?
Resimde gördüğünüz üzere Gernaş'ı doğru bir strateji ile daha lvl 10 da dahi yenmek mümkün. Ama bizler kotayı biraz daha geniş tutup üst sınırı 13 lvl olarak koyduk.

Peki bu boss a karşı nasıl mücadele edebiliriz?
Öncelikle düşük lvldeki avantajlarımızdan biraz bahsedelim. Lvl 20 ve aşşağısında kritik ve bloklama gibi özelliklerimizi %90 lara kadar çıkabilmekteyiz. Ancak Lvl yükseldikçe bu yüzdeler otomatikman düşmekte.

Gernaşı keserken bu bloklama ve kritik özellikleri en büyük yardımcımız olacak.

Başta ne demiştik? Zindan dövüşlerinde başarılı olmak için 3 alana yatırım şart: paralı asker, silah ve diğer itemlerin doğru seçimi.
Şimdi bunları birer birer ele alalım. İşe paralı asker seçimiyle başlıyoruz. Lvl 10 olduğunuzda paralı asker alımlarına başlama vakti geldi demektir. Burada seçimimizi kullanacağımız asker tipi şu şekilde olmalı:

"Güç Özelliği yüksek, beceri özelliği (opsiyonel) orta-yüksek, karizma özelliği normal, çeviklik özelliği normal"

Sanıyorum ki zindanlar hakkında daha önce bir şeyler okumuş olanlarınız bu özellikler karşısında biraz kafa karışıklığına uğradı, çünkü diğer yazılarda bahsedilen hep "karizmanın ve becerinin yüksek olması gerektiği, diğerlerinin önemli olmadığıydı (atacker askerler için)" Ancak burada lvl durumumuza göre bize uygun olan tercih bu şekilde olmalı.

Nedenini açıklamaya gelince, Gücümüz yüksek olmalı çünkü düşük lvllerde en çok sıkıntısını çektiğimiz şey "hasar gücü" gücün bloklama özelliğinin olmasıda önemli tabi ama zaten itemler bu işi fazlasıyla göreceklerdir.
Yüksek güç sayesinde Gernaş'ın zırhını aşma ihtimalimiz artarken, yüksek beceri sayesinde kritik oranımızı da arttıracağız (ki bu özellikte yine itemler tarafında fazlaca sağlanacaktır). Peki karizmayı neden yabana attık bu kez?

şimdi düşündüğünüz zaman Gernaş'ın karizması 63-68 arasında değişen bir değerde oluyor. Bizimse Lvl 10 da 100 ve üzeri karizmaya sahip paralı asker bulma ihtimalimiz teknik olarak yok. Yani karizmanın işlevi olan çift çekme özelliğini kullanmamız pek olası değil. O halde bizim karizması ortalama 30-40 olan askerleri tercih ederek Gernaş'tan çift yeme ihtimalimizi  düşük tutmamız yeterli olacaktır. Ama gücün önemi çok büyük dediğimiz gibi, çünkü her bir hasar puanının bile çok büyük değeri var bu seviyede.

aldığımız 4 paralı askerinde "Kalkan" işaretine sahip türden olması, bu türün güç ve canının genelde yüksek olması sebebiyle işimizi kolaylaştıracaktır. Askerlerin temel eğitim değerleri ise ortalama şu şekilde olmalı:

Yaşam Enerjisi: 1000 ve üzeri
Güç: 50-70 Arası
Beceri: 30-50 Arası
Karizma:30-40 Arası
Çeviklik:20-40 Arası

Bu kriterlere uyan 4 adet askeri bünyemize katarak asker seçimini tamamlıyoruz. Şimdi gelelim askerlerin sıralanmasına. Arkadaşlar 1. sırada her zaman için doktor olacak askerimizi bulundurmalıyız. Bunun sebebiyse, askerlerimizin saldırı sırasının 4 ten 1 e doğru olması, eğer 1 numaraya doktorumuzu koyarsak en son hamle yapacak olan askerimiz o olacaktır ve bu durumda iyileştirmeye en çok ihtiyaç duyan savaşçımızın canını doldurarak daha yüksek oranda fayda sağlayacaktır.

Silah ve İtem seçimini bu lvl de bir arada değerlendirmek gerek. Arkadaşlar, silahımızın çok yüksek hasarlı olma ihtimali bu lvllerde pek mümkün değil. En fazla 18 hasarlı silah bulabilirsiniz ki genelde biz işimizi 15-16 hasarlılarla göreceğiz. Çünkü burada hasardan ziyade silahın "Kritik hasar" ya da "Bloklama" bonusu vermesi daha önemli.

Keza itemlerimizde aynı şekilde bu iki bonustan birini kesinlikle vermeli (bu lvlde genelde +4 bonuslular bulunur)

itemleri ararken arama kutucuğuna "kesme" yazdığımız takdirde kritik bonus içeren itemleri (baş kesme olarak geçerler) "rade" yazdığımızdaysa bloklama bonusu içeren itemleri (irade olarak geçerler fakat kutucuk i yi kabul etmiyor, oyundaki bir bug dolayısıyla, o nedenle rade yazıyoruz) kolayca görebiliriz.

doktor içinse "ruhbanlık" yazıp aratırsanız "kritik iyileştirme" bonusu veren itemleri bulacaksınız.
Ayrıca kutuya "parlaklık" yazıp arattığınızda karizma bonusu bol eşyalarla da karşılaşabilirsiniz, bunu da ekstra bilgi olarak verelim.

bu bonuslu itemler ve bonuslu silahları her iki müzayede de aratmalıyız, her ikisinde de çıkabiliyorlar çünkü.

Evet, askerlerimizi dizdik, üstlerine bonuslu itemleri yerleştirdik. Bizim sizlere tavsiyemiz 4 adet kritik, 4 adet bloklama bonuslu item, yanında da bir tane parlaklık itemi şeklinde bir dizayn yapmanızdır.

Böylece hem kritik saldırı değeriniz hem de bloklama değeriniz %90 (maksimum değer) a yakın olacak(belki de tam %90 olabilir) hemde karizmanız yerlerde sürünmeyecek.

Doktor içinse 4 adet kritik saldırı yerine, 4 adet kritik iyileştirme koyarak dizaynı oluşturabilir.

Doktor haricindeki askerlerinizi ne görev vereceğinizi size bırakıyoruz(hasarı paylaştır, dikkati üzerine çek), hangisiyle daha rahat kesebiliyorsanız onu kullanın.

Şimdi Asker takımımıza şöyle bir göz atalım:
güçler 90-100 e vurmuş olmalı, buradan 9 hasar geleceğini düşünelim.
elimizde 16 ataklı silah var ve ona +3 bileme taşı basmışız, 19 olmuş.
toplam atağımız 30 a yakın.
Kritik vuruş, bloklama ve kritik iyileştirme değerlerimiz maksimuma yakın.
Askerlerimizin Yaşam enerjileri 1000 in üzerinde 1500 e yakın ve hatta geçik.

Arkadaşlar, bu takımı oluşturduğunuz takdirde gernaşı silip atmanız işten bile değil. Dövüşün fazla raund sürmesi sizi kaygılandırmasın, bu lvlerde dövüşler 130 hatta 140 raund bile sürebiliyor ki sizin takımınız bu sayıya dayanabilecek güçte olduğu gibi işi buralara getirmeyecek kadar da kaliteli.

Bu bilgiler ışığında artık tek yapmanız gereken güzel bir müzayede takibi ve sabır ile takımınızı oluşturmak, ondan sonra Gernaş ayağınızın altına Paspas olur :)


Themba'yı(Lvl 30 Boss) Nasıl Yenebilirim?
Resimde yeni versiyonda lvl 17 de kesilmiş bir themba görmektesiniz. Neden yeni versiyon dedim? Çünkü daha önceki versiyonlarda thembalar daha zayıf bosslardı. Ancak son gelen eklentilerle beraber bazı boss lara kendisini "iyileştirebilme" yeteneği eklendi ki themba da bunlardan biri.

Şimdi gelelim themba ile ilgili hedefimize ve bu doğrultu da neler yapabileceğimize. Öncelikle şunu söyleyeyim arkadaşlar, söz konusu themba olduğunda gernaş a karşı bildikleriniz hiç bir işe yaramayacaktır. Bu nedenle az önce söylediklerimizi unutun :)
Themba'yı kesmek için maksimum lvl sınırımız ise 20 olsun. Şimdi biraz Themba ve özelliklerinden bahsetmek istiyorum.

Themba'ya baktığınızda 94-100 arasında değişen bir karizması olduğunu görüyoruz. Ayrıca Çevikliği de 120 civarı. Zırhı ise 40-50 arası hasarı engelleyecek kalınlıkta. En önemlisiyse kendisini iyileştirebilme özelliğine sahip bir boss.
Şimdi, bu yukarda saydığım özellikler içinde özellikle belirttiğim bir tanesi hemen bazılarınızın dikkati çekmiş olmalı. Çeviklik, evet çeviklik.
Hemen şöyle bir aklımıza getirelim çevikliğin görevi neydi diye, çeviklik: bir kritik hasar engelleme mekanıizmasıdır. Bu açıdan Beceri özelliğinin "antisi" olduğunu söyleyebilir. Bunu söyleyerek nereye gelmeye çalışıyorum? Bu boss a karşı kritik vuruşun malesef bir işe yaramayacağına.

Themba yı kesmek isteyen oyuncular arasında yapılan en büyük yanlış ( ki aynı yanlışa ben de düşmüştüm (_Apollon_) :))  themba ya karşı 50-60 arası hasar ve yaklaşık %40-50 de kritik olasılığıyla kafa tutmaya kalkmaktı.

Kesinlikle işe yaramayacak olan bir taktik. Normal vuruşlarınız thembanın yaklaşık 50 hasar engelleyen zırhına takılırken, ara sıra vurabildiğiniz kritikleriniz ise themba nın çevikliği sayesinde bertaraf edilecek ve böylece siz belki de boss un canını yarıya bile indiremeden ölüp gideceksiniz.
Kaldı ki zaten themba 30-35 raundda bir kendini iyileştiren bir boss, öyle ki bazen kendini 1000 er den 3 kez dahi iyileştirebilir, kendi canının da 4500 e yakın olduğunu düşünürsek, karşımızdaki felaketin boyutunu daha iyi algılayabiliriz sanırım.

Peki bunca avantaja sahip bir boss u nasıl mağlup edeceğiz? hemde daha 20 lvl veya öncesinde?
Elbette bunun bir çaresi var arkadaşlar, sizlerle bunu paylaşmak için buradayız zaten :D

Thembayı dize getirmek için yapmamız gereken şey mutlak surette yüksek hasara odaklanmak. Bunun başka bir yolu yok. themba yı sadece ve sadece 80 civarı ve hatta üzeri hasarlara sahip bir asker takımıyla mağlup edebiliriz. Ayrıca askerlerimizin beceri ve karizma özellikleri burada devreye girecektir. Az önce gernaş da bizim için hayati önem taşıyan "güç" özelliği artık o kadar da mühim değil.

Şimdi size paralı asker takımınızı nasıl kuracağınızı ve üzerini hangi silah ve itemleri donatacağınızı anlatacağım

Öncelikle yine askerlerden bahsedeyim. Paralı askerlerimizin bu kez dominant olması gereken özellikleri Karizma ve Beceri.

Thembanın karizmasının 100 civarı olduğundan bahsetmiştik. Bizim Paralı askerlerimizin Karizmasının ise 150 civarı olması yeterli olacaktır. Örneğin daha 27 lvl ve temel karizması ve beceri 80 e 55 olan bir paralı asker geliyor hemen benim aklıma (şüphesiz daha iyisi de bulunabilir tabi ama zamanında ben bununla kesmiştim)

Bu askerin itemli karizması toplamda 147, becerisiyse 109 a kadar çıkabiliyor. Bunlar bizim için yeterli değerler, zira karizmamız sayesinde %50 civarı bir ihtimalle thembaya çift atabileceğimiz gibi +100 becerimiz sayesinde themba darbelerimizden kolay kolay kaçamayacak.

Atacker askerleriniz bu formatta olurken, doktorunuzun ise yine gernaşta olduğu gibi, güç ve çeviklik ağırlıklı olmakla beraber, thembadan sürekli çift yememesi için total de karizmasının en azından 80-90 arasında olmasında fayda var. Ayrıca bloklama % si de %40-50 civarında olursa büyük avantaj sağlayacaktır. 20 lvl e doğru +4 blok bonuslular yerine +8 blok bonuslular çıkmaya başlıyor.
Arama kutusuna  "sakınma" yazdığınız takdirde bu +8 bonuslulara kolayca ulaşabilirsiniz. Ayrıca yine yüksek oranda normal ve kritik iyileştirme veren "dindarlık" itemlerini de tavsiye ediyorum doktorunuz için.

Peki Atacker askerlerimizin üzerine dizmemiz gereken itemler neler?
Silahlardan başlayacak olursak, özellikle lvl 15 ile beraber önce 30 hasara yakın ardından da 30 üzeri hasara sahip silahları görmeye başlıyoruz müzayedede.
Mesela benim aklıma 26. seviye, 31 max hasarlı urohiens ve frabos silahlar geldi hemen. bu +30 üzeri hasara sahip silahlardan tüm saldırgan askerlere (tabi kendi zindan adamımızda bunlara dahil) dizmeliyiz.

Üzerimize giyeceğimiz itemlerin kombinasyonuysa şu şekilde olduğu taktirde hem askerimizin eğitim barlarını dolduracak hem de ihtiyacımız olan yüksek hasara ulaşmamızı sağlayacaktır.
Öncelikle Urothiens itemleri hedeflemeliyiz. Bu itemler verdiği +6 hasar bonusu sayesinde bizim o seviyedeki kurtarıcımız olacaktır. Karizma barımızı fullemek için "kırılma" itemlerini kullanmalıyız ki bunlar kritik saldırı bonusu da verirler(her ne kadar bu boss ta pek önemi olmasa da kritik kritiktir).

Beceriyi yükseltmek için ise malesef yapabileceklerimiz kısıtlı, ya bunun için az miktarda beceri bonusu ve +4 hasar veren "suikast" itemlerinden bir kaç tane kullanacağız ya da bir ya da en fazla iki itemimizi özellikle ve sadece beceri bonusu veren fakat malumunuz hasar bonusu bulunmayan itemler arasından seçeceğiz. Tabi ayrıca pudra da kullanabiliriz. pudradan gelecek olan bonusların bu lvllerde önemi çok fazla.

Peki benim size tavsiye ettiğim kombinasyon ve bunun sonucunda oluşan asker nasıl bir görünüme sahip?

Şimdi hatırlayalım, Askerler üzerinde 9 adet item boşluğu var, bunlardan 1 ini 31 hasarlı bir silahla dolduruyoruz. silaha +6 hasar bonusu basıyoruz. Güç özelliğimiz sayesinde de, (paralı askerin toplam gücünün 90 olduğunu düşünelim) 9 hasar bonusu daha geliyor ve  daha diğer hasar bonuslarını devreye sokmadan 45 civarı bir hasara ulaşıveriyoruz.

Şimdi burada size tavsiyem takıları (yani yüzükler ve nazarlık) +6 hasarlı urothienslerden seçmenizdir. böylece buradan 6x3=18 hasar bonusu daha gelecek. geriye kullanabileceğimiz 5 boşluk kalıyor. Urothiens itemler pek çok bonus vermekle beraber bizim karizmamızı fullemek adına daha fazlasına ihtiyacımız var. İşte bu yüzden 2 adet karılma itemini (bunlar malesef hasarsız oluyor o lvlde) askerimizi ekliyor ve karizmayı full e yaklaştırıyoruz. Şu anda atacker askerlerimizin Karizması 130 un üzerinde ve hasarları da yaklaşık olarak 63-65 arasında. Geriye ise kullanabileceğimiz 3 item boşluğu kaldı.

Arkadaşlar işte bu durumda yapılacak en mantıklı hareket kalan 3 boşluğa da urothiens itemleri yerleştirme ve +80 hasarı garantiye almaktır. Peki Boş kalan az miktarda karizma ve önemli miktarda beceriyi nasıl dolduracağız? Burada işin içine pudralar girecek. Mümkün mertebe +4 pudra kullanmanızı öneriyorum çünkü 1 eğitim puanının bile değeri çok fazla bu seviyelerde.

8 adet pudra basılabilecek item olduğunu ve bizim beceri eksiğimizin karizmaya ziyade daha fazla olduğunu düşünürsek 2 adet karizma ve 6 adet beceri pudrası basabilirsiniz. burdan ufak bir hesap ile 2x4=8 karizma ve 6x4=24 beceri daha kazanacağız.

Peki ya doktorumuz? Onun çok fazla yükseltmeye ve değişime ihtiyacı olmayacak. Karizmamızın çok düşük kalmaması adına doktorumuza da 1-2 kırılma itemi ekleyebiliriz yine 1-2 tane iyileştirme bonuslu item gerekli (kritik bonusları da olursa daha iyi olur) geri kalan tüm eşyalarımızı +8 bloklama bonuslu itemlerden seçeceğiz ki az önce bahsetmiştim.

Son olarak askerlerimize şöyle bir göz gezdirelim bakalım takımımız ne durumda:

Her bir Atackerimizin +1500 canı var(2000 civarı olması oldukça iyi olur, asker seçimi çok önemli)
ayrıca her biri +80 atağa sahip
140-150 arasındaki Karizmamız Thembaya karşı Yarı yarıya çift vuruş yapmamızı sağlayacak.
100 e yakın becerimiz sayesinde kolay kolay ıskalamayacağız.

Doktorumuz ise 70-80 iyileştirmeye sahip, +2000 yaşam enerjisi olan ve %60-70 oranında blok koyabilen bir asker olacaktır. Karizması en azından 80 olacağından dolayı themba bizi sıklıkla çiftleyemez. kritik iyileştirmemiz ise %20-25 civarında olup beklenmedik anlarda kurtarıcı olabilir.

Evet arkadaşlar, işte thembayı bu şekilde alt etmek mümkün. 20 lvl öncesinde bu boss u da paketlemek imkansız değil ve unutmayın bizim burada yazdığımız gereksinimler "Minimum" olanlardır. Yani eğer daha iyi itemlere rast gelirseniz sizler de aynı paralelde ama çok daha iyi asker takımları dizebilirsiniz. Özellikle 20 lvl e kadar beklerim diyorsanız hasarlarınızı neredeyse 100 e dayandıracak silahlar ve karizmanızı +150 becerinizi +100 ün üzerine banko çıkaracak eşyalara rastlamanız mümkün.

Evet thembayı keyifle kesmeye başlayabilirsiniz, kafir kralını ne iyileştirmeleri ne zırhı ne de çeşit çeşit büyüleri elinizden kurtaramayacaktır :)


LvL 40 Zindanlarıyla Yüzleşmek: Piro & Cehennem Köpeği

Seviyemiz yükseliyor, oyunun zorluğu ve heyecanı da arttıkça artıyor :)
Lvl 40 zindanları bize iki seçenek sunuyor: Ya italya da devam ederek Cehennem Köpeğiyle kapışacağız ya da zorlu Cermenya ya yollanıp Piro ile yüzleşeceğiz..

İki boss arasında fazla güç farkı yok, hatta eşitler bile diyebiliriz. iyileştirme yapmayan bu ikili themba gibi, lvl ine göre oldukça güçlü bir boss un ardından bize çocuk oyuncağı gelecektir. Bu bosslara kesim üst sınırı olarak 30 lvl i uygun gördük.
Şimdi bossları bir karşılaştıralım ve tanıyalım;

İkisinin de 6000 den fazla yaşam enerjisi var
İkisinin de atakları +300
Zırhları 4.5 dan fazla
Karizmaları 130 civarı
Çeviklikleri ise 150 civarında
Diğer önemli özellikleri de hep +100





Gördüğünü gibi bu sefer rakiplerimiz oldukça çetin ceviz. Zırhlarının kalınlığı, az önce bize themba da yeterli olan 80 hasar civarının tümünü engelleyecek kalınlıkta. Atakları da muazzam olan bossların diğer özellikleri çok fazla artmamış durumda. Bize problem çıkarması muhtemel olan tek şey zırhlarının kalınlıkları ve vuruş güçlerinin yüksekliği.

Peki bu bosslar karşısında ne yapılabilir?

Az önce themba keserken bahsettiğimiz paralı asker tipi geçerliliğini koruyor arkadaşlar, artık bizim için önemli olan Karizma ve Beceri.

Paralı askerlerimizi nasıl dizmemiz gerektiğini biraz açalım, gördüğünüz gibi rakip bossların 130 karizma puanları bulunmakta, thembanın ise 100 dü. Aradaki farkın az olması, artık yavaş yavaş sağlam itemleri görmeye başladığımız 30 lvl civarında bizim için önemli bir avantaj.

Seçmemiz gereken paralı askerler ise totalde 180-200 karizma ve 110-130 civarı karizmaya sahip olanlar olacak. Bu durumda bizim temel karizması 100 civarı, temel becerisiyse 60 civarı olan askerleri takip etmemiz gerekiyor. Özellikle 28 lvl le beraber önemli derece güçlü paralı askerleri görebilir duruma geliyoruz müzayedede. Doktorumuzun ise yine diğer bosslarda olduğu gibi çift yemesini engelleyecek kadar karizması ve bloklama değerlerimizi makul tutabilecek kadar güç ve çevikliği olmalı. Bu bosslar için erişmemiz gereken bloklama yüzdesinin %30-35 civarı olması bize yetecektir. İyileştirme gücünün 130-150 arası olması da son derece makul.

Bu arada kendi zindan adamımızı da biraz ele alalım, çünkü artık bosslar kuvvetlendikçe onun da dövüşe olan katkısının artması gerekiyor, lvl 27-30 civarındaki charımızın karizmasının +70, beceri ve çevikliğinin +50 ve gücünün +40 olması bizim için önemli. Tabi bunlar minimum değerler, ne kadar iyi olursa o kadar iyi olacaktır. Zaten bu konuları "Bir charı büyütmek" makalemizde derinlemesine inceleyeceğiz.

Paralı asker seçimlerimizi yaptık, şimdi sıra silah seçimlerinde. Arkadaşlar, lvl 30'a doğru yaklaştıkça "Beasthammers" silahlarıyla tanışmaya başlayacaksınız. Maximum 40-45 atak veren urothiensler yerine hasarı 55 lerden başlayıp 65 lere kadar çıkabilen bu teknoloji harikası silahlara tüm zindan takımımız sahip olmalı :)
Hasar artık çok kritik bir rol oynadığından ötürü bizim bu silahları,gerekirse aynı lvllerde haftalarca müzayede bekleyerek almamız şart.

İtem seçimine gelelim, arkadaşlar bu lvllerde en kolay iş karizma barımızı doldurmak olacak zira "zeindras" itemleri verdikleri bir miktar hasar ve diğer bonusların yanında müthiş karizma bonusuyla tam anlamıyla bizi rahatlatan item türü olacaktır.
Yine 30 lara yaklaştıkça peydahlanmaya başlayan "bacias" itemlerinin az miktar bonus ve "+7" gibi lvlimiz için son derece yüksek olan hasar bonusu sayesinde hasar sorunumuzu çözmeye çalışacağız.
Bize problem yaratan özellik gene "beceri" olacak ki onu da zeindrasların yan bonusları ve pudralar ile çözeceğiz.

Doktorumuza seçmemiz gereken itemlere baktığımızda, bloklama görevini bu kez +12 blok bonusuyla "önleme" itemleri üstlenecek, bunlardan 4 ya da 5 tanesi fazlasıyla işimizi görecektir. Öte yandan iyileştirme gücümüz için +80 bonusuyla harikalar yaratan "basiret" itemlerinden 2 tanesini de doktorumuza eklememiz gerekiyor. Geriye kalan boşlukları ister kritik iyileştirme ister karizma bonus veren itemlerle doldurarak doktorumuzu oluşturacağız.

Peki bu bossları kesmek için bize gereken ortalama değerler ne ve biz hangi item kombinasyonuyla buna ulaşacağız?

Arkadaşlar bu ikiliyi indirmek için 120 ye yakın hasar puanı şart malesef. Gördüğünüz gibi gereken hasar miktarı önceki boss a göre çok arttı. Bunun en büyük sebebi kuşkusuz yeni rakiplerimizin kalın derileri..
Atacker askerlerimizin karizmasının 190 civarında olması bize fazlasıyla yetecektir.Ayrıca becerimizi de +100 yapabilirsek değmeyin keyfimize :)

Atackerlerin canları +2500 olursa çok iyi olur, zırh ise bildiğiniz gibi zindanlarda pek de bir önem arz etmiyor. Çünkü bossların çoğu büyü saldırı yaptığından dolayı sizi korumak için çelik kalkanlardan fazlası gerekli. İşte bu noktada doktorumuz devreye girecek.

+3500 yaşam enerjisi, 110 civarı karizma ve 150 civarı iyileştirmesine %30 üzeri blok değerini de düşündüğümüzde doktorlarımız yıkılmaz kalelerimiz olacaktır.

Şimdiyse sizlere tavsiye ettiğimiz item kombinasyonunu anlatalım:

Önce silahtan başlayalım yine, elimizde 60 ataklı bir beasthammer alıyoruz. silahımıza +9 Hasar taşı ilave edeceğiz. Askerimizin itemli gücünün 110 olacağını varsayarsak 11 hasar da ordan gelecek ve biz şimdiden 80 hasara ulaşacağız ;)

Geriye 8 item boşluğumuz kaldı ve bunu en iyi şekilde değerlendirmemiz lazım. Bu boşlulardan 3 tanesini +3 hasar ve bol karizma bonuslu zeindraslar ile doldurarak Karizma işini tamamen halledeceğiz. Ayrıca beceri katkısı da fena olmayacaktır bu itemlerin. kalan 5 boşuğu ise ister komple Bacias (+7 hasar verir) itemleriyle doldurun isterseniz 1 tanesini kendi seçeceğiniz bol bonuslu bir başka itemle doldurun (ızdırap itemleri bol karizma ve çeviklik bonusu verir, eğer isterseniz az önce 3 adet kullandığımız zeindraslardan 1 tanesinin yerine hasarsız olan bu ızdırap itemlerinden kullanabilirsiniz, böylece durum "2 zeindras, 1 ızdırap ve 5 bacias" olacaktır ki bu size "3 zeindras, 1 ızdırap, 4 bacias" a göre +4 hasar kar ettirir)
Burada seçimi size bırakıyoruz. Benim öncelikli tavsiyem ise 3 zeindras ve 5 bacias yönünde, beceri eksiklerimizi biraz daha paraya kıyıp +5 lik pudralarla tamamlayabiliriz.

Askerlerimizi tekrar gözden geçirelim, zeindraslar karizmayı fulledi, beceriye katkı yaptı, pudralar 5x8 den maximum 40 beceri daha ekledi. Hasar durumuysa (3 zeindras x 3) + (5 bacias x 7)=  44 hasar.

Az önce itemsiz olarak 80 e ulaşan hasarımız, kombinasyonumuzla beraber 120 yi de geçiyor gördüğünüz gibi.

Arkadaşlar, gernaş için özel bir durum söz konusuyken, tembayla birlikte artık bosslara karşı kullanacağımız sistemin omurgasını görebiliyor olmalısınız. Temel amaç boss a yüksek yüzdeyle çift çekecek kadar karizma, isabeti oranımızı yüksek tutacak bir beceri puanı ve pek tabi ki hasar gücümüzü yüksek tutmak. İlerleyen lvllerde daha zorlu bosslara karşı yeniden "kritik hasar" kavramını kullanmaya başlayacağız ama bunun için sistemimizi değiştirmemiz gerekmeyecek, tam tersine bu kritikli itemler gelişerek bizim sistemimize uyar hale gelecekler.

Şimdi az önce yarattığımız takımın Atacker elemanlarına son bir kez göz gezdirelim tablo şeklinde:

2500 ve üzeri yaşam enerjisi
120 civarı hasar
190 civarı Karizma
100 üzeri Beceri

Doktor

3500 ve üzeri yaşam enerjisi
150 civarı iyileştirme
110 civarı karizma
%30 ve üzeri bloklama

Düşüreceğiniz itemler şimdiden hayırlı olsun :)

BİR LORD'A BAŞKALDIRMAK(LVL 50 ZİNDANI LORD AESTRON)

Sırada 50 zindanı var arkadaşlar. Öncelikle biraz rakibimizi tanıyalım:


Resimde lvl 30 da kesilmiş bir lord aestreon görmektesiniz. Lakin bizim hedefimiz biraz daha makul, amacımız lvl 35 de lord u indirmek. (dean'ın 34 lvl de, benim eski versiyonda Kastor* ile 35 de ve _Apollon_ un 36 da kesme başarıları mevcut)

Aslında lvl 35 de aestreonu keserek kendimizi bir başka boss a hazırlama çabasındayız, yani aestreon bizim için biz nevi ön sınav maiyetinde olacak. Çünkü 60 boss u Homo ile arasında çok fazla fark yok ve oyunda en büyük avantajı yakalayabileceğimiz nokta burası. Eğer Aestreon sınavını başarıyla geçip Homo yu da 40 lvl den önce indirebilirsek oyunda rüzgarı tamamen arkamıza almış olacağız :)

Şimdi biraz boss tan bahsedelim, 8.5 k canı var ve iyileştirme yapabilen bir boss. Bu bağlamda bu güne kadar kapıştığımız en kuvvetli boss olacağı zaten aşikar ve askerlerimize oldukça yüksek miktarda hasar takviyesi yapmamız gerekecek. Öte yandan 6k lık zırhı da aşılmaz bir görüntü yaratmakta. Neyse ki temel özellikleri çok fazla artmış durumda değil ve özellikle 33 lvl den itibaren müzayede de görünmeye başlayan oldukça kaliteli paralı askerler sayesinde özellikle "çift vuruş" konusunda sıkıntı yaşamayacağız.

Her zaman olduğu gibi yine silah seçimiyle tüyolarımıza giriş yapıyoruz. Hatırlayacağınız üzere bir önceki boss ları keserken (piro ve cehennem köpeği) beasthammers silahlarının epey yardımını almıştık. İşte artık bu lvllerden itibaren yeni bir silah çeşidiyle daha tanışıyoruz. Bu silah türü "Adentahiels" olarak geçiyor ve 80 li lvllere kadar en güçlü silah çeşidi olarak bize epey faydası dokunacak. Lord u kesmede 35 lvl i seçmemizin sebebiyse oldukça önemli, sebebi ise malum, oldukça kuvvetli paralı askerleri ve adentahiels leri görebilmek için eşik lvlimiz 35 dir (kutsama ile 33 e çekilebilir). 35 lvl den görmeye başlayacağımız bu silahların tipik türleri sırasıyla 75-79-81-83 ve 86 hasar içerebilmekte.

Bizim kullanacağımız silahlar ise 81 hasarlı olanlar çünkü 35 lvl de görebileceğimize emin olduğumuz max hasar bu,diğerlerinden malesef pek emin olamıyoruz çünkü üzerinde uzun zaman geçti bu tecrübeleri yaşayalı. O nedenle sizlere yanlış bir bilgi vermek istemiyoruz.
Asker olaraksa yine 35 de normal görülme eşiğine sahip en iyi askerlerden biriyle örnek vermek istiyorum (benim askerlerimden biriydi): yaşam enerjisi yaklaşık 1900 temel, karizması 180, becerisiyse 88 olan bir murmillo.

Zaten murmillo türünün kaliteli askerlerine baktığımızda zindan için gerekli olan özelliklere fazlasıyla sahip olduğunu görürüz, oldukça yüksek bir karizma temeli ve önemli miktarda beceri. Samnit türü ise biraz daha dengeli bir yapıda olup karizma olarak daha güçsüz ama beceri yönünden daha avantajlıdır. Şahsen benim favorim murmillo tipi askerlerdir.

kendi askerimden yola çıkarak size şöyle bir asker modelleyebilirim (illa benimkinin aynısını bulacaksınız diye bir kural yok) elbette daha da iyi askerlerle karşılaşabilmeniz mümkün olduğu gibi benim size tavsiyem şu yönde:

75 temel beceri
165 temel karizma askerlerden itibaren kadronuza katmanız faydalı olacaktır. Yani minimum olarak bunlar da gayet iyi iş görürler.

Diğer item kombinasyonu içinse karizmamızı fullemek adına yine zeindrasları, hasar gücü içinse baciasları kullanacağız. Ayrıca bir süredir pudralarla kapatmaya çalıştığımız "beceri" sıkıntısını artık hem yüksek miktarda beceri hemde hasar bonusu sayesinde kullanılabilir bir item haline gelen "Ashitills" itemleriyle giderebileceğiz. Ayrıca bu itemler yaşam enerjisi bonusu da verdikleri için bu seviyelerde bizim için oldukça kullanışlı olacaklar.

Sözü fazla uzatmadan tavsiye ettiğim item kombinasyonunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Dediğim gibi Lord Aesteron  bizim için sadece bir basamak, asıl hedefimiz 60 lvl boss u olacak ki Lord u indirdikten sonra 1-2 lvl içinde onu da haklayacak konuma gelebileceğiz.

Öncelikle bir hasar hesabı yapalım, elimizde 81 lik adentahiels silahımız mevcut. Bu silaha +11 hasar taşı uygulayacağız. Askerlerimizin "güç" özelliği dolayısıyla da +14 hasar daha geleceğini var sayarsak (aslında 16-17 ye kadar hasar gelmesi olası fakat minimum düşünüyoruz yine) askerimiz şimdiden 110 yakın bir maksimum hasar özelliğine kavuşmuş oluyor. Lord u devirmek için gereksinim duyduğumuz hasar miktarı ise asker başına 150-160 arasında.

Askerimizin yukarıda örneklediğim kendi askerim olduğunu var sayarsak (88 e 180 lik), Karizması dolayısıyla %100 çift vuruş yapmakta hiç zorlanmayacağız, daha önceki askerlerde 3 zeindras kullanmıştık, bu kez 2 tanesi de yeterli olacaktır. Arkadaşlar karizmayı illa tam doldurmanız şart değil çünkü bu askerin tam dolu karizması yaklaşık 320 ediyor ki bu da Aestreona neredeyse %160 lık bir çift atma ihtimali demek. Oyunda "üçlü çekmemiz" pek mümkün olmadığından dolayı (:D) fazla karizma gereksiz olur. Öte yandan Ashtills ler sayesinde ilk kez beceri pudralarına ekstra masraf yapmaya da mahkum olmayacağız.

Size tavsiye ettiğim item kombinasyonu şu yönde; 2 adet zeindras, 2 adet ashtills ve 4 adet bacias/royals
nadiren +7 nin üzerinde hasara sahip rayolslar (+9 ve hatta +11) çıkabiliyor, bunları kesinlikle kaçırmayın. Zeindrasların ise +3 hasarın üzerinde olanları (+4 veya +5) da bu lvllerde görülebilir durumda, +3 lerin yerine bunları tercih etmeniz durumunda sıkıntı yaşadığımız hasar konusunda daha fazla katkı alabiliriz.

Bu item kombinasyonunu bahsettiğim asker üzerine uyguladığınızda yaklaşık olarak ulaşacağınız hasar miktarını  hesaplamak gerekirse:
2 adet ashtills den +6 dan 2x6= 12 hasar
2 adet +5 lik zeindras dan 2x5= 10 hasar
4 adet bacias/rayols, iki tanesi +9 luk olsun 2x9 + 2x7 = 32
toplamda: 54 hasara ulaşıyoruz.

Az önce yaptığımız sadece silah ve güçten gelen hasar miktarı hesabının da sonucu 81+11+14 den = 106 çıkıyor ve genel toplamda 160 hasara kadar ulaşabiliyoruz. kendi zindan adamımızla beraber toplam 4 atackerimiz olacağını ve bunların her birinin en azından 155 hasara sahip olacağını düşünürsek (+3 lük zeindras ya da sadece +7 lik bacias/rayols kullanımı durumunda) bu bile bizim için yeterli olacaktır.

böylece askerlerimizin genel özellikleri:

+2500 yaşam enerjisi
300 civarı karizma
150 civarı beceri
150 üzeri hasar gücü

Son olarak doktor konusunda biraz konuşmak istiyorum. Siz de farketmişsinizdir bu sefer doktoru en sona bıraktım. Nedeni, artık doktor sistemimizin oturmuş olması sebebiyle çok fazla yükseltmeye ihtiyaç duymamamız. Doktor için ihtiyacımız olan şey biraz daha karizma ve iyileştirme (bir önceki boss da karizmamız 110 civarıydı, bu kez 150 civarına çekmemiz iyi olur ki lord dan çift yemeyelim, ayrıca iyileştirmeyi de 200-250 arasına çekebilirsek oldukça iyi olur)

size tipik bir elit mızraklı üzerinden doktor örneği vermem gerekirse (doktor için en uygun paralı asker modellerinden biridir) temel özelliklerinin:

200 e yakın güç
200 e yakın çeviklik
70-80 arası karizma

oldukça yeterli olacaktır. İtemleri giydirdiğiniz takdirde karizmamız tıpkı istediğimiz gibi 150 lere ulaşacak, yüksek güç ve çeviklik sayesinde de (ki gene itemlerle bunlar da yükselerek 300 leri bulacaktır) %25 lerin altına inmeyecek. Doktor için item aratırken ise size şu tüyoyu vermek istiyorum, aslında bunu pratik bilgiler kısmına yazmayı düşünüyorduk ama burada da olsa iyi olur:

"paralı asker müzayedesi" kısmında, arama motoruna aşağıdaki kelimeleri yazarsanız "iyileştirmeli", "bloklu" ve işinize yarayacak şekilde bonusları olan doktor itemleri bulabilirsiniz:

Dahilik (yüksek oranda iyileştirme, karizma-çeviklik-güç bonusları)
Güvenli geçit (hem direnç hem blok özellği, yüksek güç bonusu, bazı başka bonuslar)
Bloklama(yüksek miktarda blok özelliği, bazı bonuslar)
Yardım severlik (yüksek miktarda iyileştirme özelliği ve karizma ağırlıklı bazı bonuslar)
Kurtarma (yüksek iyileştirme özelliği ve karizma ağırlıklı bazı bonuslar)
Basiret (çok yüksek iyileştirme özelliği ve bazı bonuslar)
leşme-iyileşme yazarsanız çıkmıyor-(yüksek iyileştirme özelliği ve bazı bonuslar)

arkadaşlar bu bazı bonuslar kısmını itemin ilk adı belirliyor, buradan askerinizi özellikle karizma özelliğini dolduracak şekilde seçim yapabilirsiniz. Unutmayın, doktor da aynı anda hem karizmanızı hem blok özellikleriniz hem de iyileştirmenizi dengede tutmanız lazım 35 lvl de Lord aesteron kesmesi istenen ve 60 lvl boss u Homo Nautilus karşısında da faydalı olması beklene bir doktorun özellikleri:

%25 civarı blok özellikleri
200 üzeri iyileştirme
150 üzeri karizma
4000 civarı yaşam enerjisi

olmalıdır. Bunu ise yukarıda yazdığım çeşitlerin içinden dengeli bir kombinasyon yaparak sağlamalısınız. Bu kombinasyonu burada yazmam mümkün değil çünkü çok fazla item çeşidi var ve itemin ilk adına göre verdiği bonuslar değişkenlik gösterebiliyor, bazen (aslında epey zaman) eksi bonuslu itemler de olabiliyor, bunları da eğer çok iyi olan bir özelliği nedeniyle kullanmak durumunda olursanız iyi ayarlamanız lazım. Örneğin "basiret itemleri çok yüksek iyileştirme bonusu vermesine rağmen özellikle "eksi karizma" özelliği sebebiyle sizi sıkıntıya sokabilir.

evet arkadaşlar, işte lord u da indirmek bu kadar basit, Oyunun en kritik dönüm noktalarında biri olan 60 boss u için oldukça açıklayıcı bir yazı yazmak amacındayız zira biz üçümüz de bu boss sayesinde oyunu tamamen çevirmeyi başarmıştık, şimdi ise önceki tavsiyelerimiz ışığında zaten kaliteli bir hale gelen charınızı daha da uçuracak bu boss. kesinlikle ama kesinlikle 40 lvl den önce keseceksiniz bunu ve bu konuda size bildiğimiz her şeyi anlatacağız :)
şimdilik lord un rütbesini indirmekle oyalanabilirsiniz ;)


OYUNUN KIRILMA NOKTASI!!( HOMO NAUTİLUS: 60 LVL BOSSU)

Vee işte geldik oyunu tamamen lehimize çevirecek olan hamleyi yapmamızı sağlayacak olan bossa, resimde ise tanıdık biri var :)



















Evet bu kadar reklam ve övünme yeter sanırım :))

Arkadaşlar şaka bir yana, bu bossu erken kesmek gerçekten çok kritik, o yüzden bu rehbere epey özendim ki sizler de benim çektiğim çileleri çekmeyin.

Öncelikle Boss u muzu biraz tanıyalım:
*9000 civarı bir yaşam enerjisine sahip
*iyileştirme yapmayan bir boss (bu bizim en büyük avantajımız)
*7000k civarı bir zırha sahip ve bu 120 hasara kadar bir savunma sağlayabiliyor.
*Karizması yaklaşık 200
*Bu boss u keserken kritik hasar ve benzerlerine ihtiyaç duymayacağız.

Şimdi ise bu bilgiler ışığında bir hedef koymalıyız. Arkadaşlar ben 37 de kestim, başka serverlerde 35 de kesenler dahi var ancak bizim buradaki hedefimizin "40 Lvl" olması işlerimizi oldukça kolaylaştıracak ve çok da büyük bir dezavantaj oluşturmayacaktır. 3-4 lvl önceden kesip fazladan faydalanacağız diye kendimizi kanser etmemize gerek yok çünkü zaten ilerde öyle bir an gelecek ki isteseniz de lvl atlayamaz duruma geleceksiniz (henüz 80 li lvllerde 5000-10000 lere kadar çıkıyor istenen tecrübe puanı miktarı)

Şimdi ise 40 lvl bir oyuncunun item görüş alanını öğrenelim, 40 lvl bir oyuncu, müzayede de 14 lvl üzerindeki itemleri görebilir. Bu da demek oluyor ki 54. seviyeye kadar bütün eşyalar görüş alanımızda ve bu aralıkta inanın son derece kaliteli paralı askerler ve silahlar mevcut. Yani gereken eşyaları alabildiğimiz takdirde kesemememiz için hiç bir neden yok.

Peki bu eşyalar hangileri? Her zaman ki gibi paralı asker seçimiyle başlamak istiyorum. Bu arada şunu da belirteyim, bu boss a karşı kendi zindan askerimizden pek fazla hayır beklemememiz gerekiyor, zira resimde benimkinin halini görüyorsunuz :D tabi 40 lvl de sizinki daha iyi olabilir ama yine de onu yokmuş gibi farzedeceğiz, yani artık ne vurursa kârdır demeliyiz.

Paralı asker seçimlerimizde ise yine murmillo tipi askerler bizlerin en büyük yardımcısı olacak.
51 ve 54 lvl murmilloları olarak oldukça kuvvetli askerler mevcut. hatta benim resmimde gördüğünüz 3. ve 4. asker 51 lvl tipi murmillolardır. Doktorumuz ise muhtemelen yine Elit mızraklı olacak (Hoplamachus ya da kartal kanatları tipi de olabilir).

Bu murmilloların ikisini de 40 lvl itibariyle görebileceğimiz gibi illa murmillo olması şartına gerek duymadan da benzer kaliteli askerler görülebilir. Peki bu askerlerin özellikleri nedir?

Bu askerlerin temel karizmaları 180-200 arasında değişen devasa değerlerdedirler ve tam doldurulunca 350 ye kadar yaklaşabilirler. Bizim ihtiyacımız olan ise homo nun 200 civarı karizmaya sahip olmasından ötürü 300 civarı bir karizmadır. (%100 oranında çift atabilmek için) Fazlası bir fayda getirmez, bu nedenle askerlerin üzerini dizerken bunu göz önüne alacağız.

Öte yandan bu askerlerin Temel Becerileri 75-95 arasında değişmekte ve tam dolu olması halinde 190 lara kadar çıkmaktadır. İşte bizim asıl amacımız bu kez beceriyi doldurabilmek. Karizmamız fazlasıyla var olacağı için oradan artanları beceri ve hasar yönünde kaydıracağız.

Bu askerler hakkında son bir bilgi daha vermek gerekirse, Yaşam enerjilerinin 2000-2500 arası ve tam dolu güçlerinin de 160-180 arası olduğunu söylemeliyiz. Bunlar bizim için makul değerlerdir.

Doktorumuz içinse ayrı bir parantez açıyoruz, doktorumuzun karizmasının dolu halde en az 180 olması gerekiyor ki çift yeme olasılığımız az olsun. Ayrıca çeviklik ve güç özelliklerimizin de dolu halinin 300 civarı olmasında fayda var ki böylece hem kritik önleme hem de normal blokta %25 ve üzeri bir oran yakalayalım.

Doktorumuzu dizmek pek problem olmayacak, keza bu lvl de oldukça yüksek iyileştirmeli eşyalar görebiliyor olacağız, bunlardan 3 tanesi bizim için yeterli olurken, kalan eşyalarımızı karizmayı doldurma ve blok arttırma amacına hizmet ettireceğiz. 250-300 arası iyileştirme makul olacaktır. Bunu da 80 civarı iyileştirme veren 3 item + zeka bonusu ile gelen iyileştirmeyle beraber denkleştirebiliriz. İtemlerin isimlerini birazdan sizlerle gene paylaşacağım.


Arkadaşlar gördüğünüz gibi asker seçimleri son derece basit, sadece doğru askeri beklemek ve müzayede de yakalamak gerekiyor. Şimdi sırada silah seçimi var, 54. seviyeye kadar silah görebilecek olmamız bu açından da şansımızı bollaştırıyor. Silah bulmak sorun olmayacak. Bir önceki boss ta "Adentathiels" tipi silahlardan epey faydalanmıştık. Bu kez yine bu silah türü bizim kurtarıcımız olacak. Ancak 54. seviyeye kadar artan görüş açımız sayesinde 80 küsür hasarlı olanları yerine 90 küsür, hatta 100 e yakın hasarlı olanlarını görebileceğiz. Keza bossumuzda kuvvetlendiği için durumu ancak böyle dengeleyebiliyoruz :)

Bu arada sizlere silah konusunda bir püf nokta açıklamak istiyorum, arkadaşlar silah ararken sadece normal müzayedeyi değil, paralı asker müzayedesini de kullanın. Bu seviyelerde orada da son derece iyi silahlar çıkabiliyor. Daha önce bunu yazdım mı bilmiyorum ama yazdıysam da unutkanlığıma,gençliğime verin :D

Hedef silahlarımız ise 89-96 max. hasar aralığındaki silahlar olacak. Hesaplama alırken 92 ortalama olarak alacağım.

Silah sorununu da bu şekilde hallettikten sonra sırada item dizmek var.
Arkadaşlar, item konusunda inanılmaz bir bolluk var bu seviyede. Gonaks, Urothiens,Rayols,Bacias ve Zeindras kullanabileceğimiz türler.

Ama tabi bu türleri de belli kriterlere göre seçmemiz gerekiyor. Zira rayolslar özellikle takılar da +11 hasara, urothiens ve bacias lar ise kıyafetlerde +9 +10 hasarlara kadar çıkabiliyor. Tabi karizmamızı doldurmak adına 1 adet de minimum +5 hasarlı olmak üzere zeindras kullanmamız iyi olur.
Burada dikkat edeceğimiz bir diğer noktaysa "karizma veren urothiensler" bunlardan her asker için 1-2 tane edinirsek harika olur.

Rayols ve baciaslar genelde az miktar beceri verirler. Eğer Karizma ihtiyacımızı Zeindras+ karizmalı urothiensler ile giderebilirsek beceriyi de pudralarla filan bir şekilde kapatırız. Bu yüzden az önce dediğim hususa dikkat etmeniz faydanıza.

Atacker askerlerimiz içinse önerdiğim item dizilimi şu şekilde:

1 Adet Zeindras (Kıyafet olursa daha iyi olur, +5 hasarlı ve %24 üzeri karizma bonuslu olmalı)
2+2=4 adet en az +9 Hasarlı Rayols ya da Bacias
1-3 adet Karizmalı urothiens, en az +7 hasarlı
eksiklik halinde 2 parçadan fazla olmamak üzere +7 hasarlı vasıfsız rayols vb. itemler.

Karizmamız urothiensleri almamız halinde zaten dolu olacak, beceriyi de eksik kalması halinde pudralar ile tamamlıyoruz.
Hasar hesaplamasını yaparsak:
92 hasar: silahtan gelen.
16 hasar: tahmini güç bonusu
1x5=5 hasar: zeindrastan gelen hasar
4x9=36+2=38 hasar: kaliteli bacias-rayols ortaklığından gelen ortalama hasar.
3x7=21 hasar: karizmalı urothiensler ya da düşük kalite rayols-bacias türleri

Toplam=92+16+5+38+21= 172 Hasar.

Görüldüğü gibi +170 lik bir hasar, 300 civarı karizma ve 170 civarı bir beceri ile +2000 yaşam enerjisi ile Saldırı timimiz son derece hazır görünüyor :)

Son olarak doktorumuzun item seçimi ve dizimini de yazarak yazımı bitiriyorum:

Doktorumuz için kullanılabilecek item tipleri ve özellikleri,


Dahilik (yüksek oranda iyileştirme, karizma-çeviklik-güç bonusları)
Güvenli geçit (hem direnç hem blok özellği, yüksek güç bonusu, bazı başka bonuslar)
Bloklama(yüksek miktarda blok özelliği, bazı bonuslar)
Yardım severlik (yüksek miktarda iyileştirme özelliği ve karizma ağırlıklı bazı bonuslar)
Kurtarma (yüksek iyileştirme özelliği ve karizma ağırlıklı bazı bonuslar)
Basiret (çok yüksek iyileştirme özelliği ve bazı bonuslar)
leşme-iyileşme yazarsanız çıkmıyor-(yüksek iyileştirme özelliği ve bazı bonuslar)


Evet, farkettiğiniz üzere bir önceki yazıdan kopya çektim :) ancak bunu bir alıntı olarak farzedin, keza bu kez yapacağımız dizilim biraz daha farklı olacak.

Arkadaşlar, doktorumuzun 9 itemini şu şekilde dizmemiz faydalı olacaktır,
3 adet eksi bonus vermeyen basiret itemi(duruma göre "kurtarma" itemleri de yeterli olabilir)
4-5 adet yüksek kalite "güvenli geçit" itemi (+15 ve +14 bonus verirler)
1-2 adet karizma veren item (%30 ve üzeri zeindrasları tercih edebilirsiniz)

Böylece doktorumuzun 3 temel ihtiyacı olan "iyileştirme,bloklama ve karizma" gereksinimlerini 3 farklı item tipiyle gideriyoruz.

Netice itibariyle ortaya çıkan doktor ise yaklaşık olarak:

+250 iyileştirme
%25 er ve üzeri bloklamalar
200 e yakın karizma
+4000 yaşam enerjisi


Evet arkadaşlar, işte homo yu 40 lvl de indirmek için yapılması gerekenler bunlar. Talimatlara uyduğunuz takdirde 20 lvl aşşağıdan bu boss u devirmeniz ve en az 15 lvl boyunca krallar gibi geçinerek oyunu adeta baştan yazmanız mümkün :)

Ama dediğim gibi, bu yazdığımız lvl ve item hedeflerinin hepsi son derece iyimser ve minimum hedefler, yani kendinizi paraladığınız takdirde 35 lere hatta 33 lere kadar indirebilirsiniz homonun kesilmesini. Buradaki bilgiler herhangi bir rekor kırdırma değil, oyuncuyu aynı anda hem ez zorlayarak hemde avantajını kaybettirmeden bir şeyler başarmasını sağlama amacını gütmektedir.

Yani bizler ortaya bir delil, bir yöntem bir sistem koymadan "şu 30 kesilir bu 40 bile kesilir, zorlarsanız bunu 60 a bile çekersiniz" gibi havadan konuşanların aksine sizlere makul başarıların yollarını sunuyoruz. Bu tip konuşmalarda bulunan arkadaşlarımızın da iddia ettikleri seviyede bir "kesim rehberi" yayınlamaları halinde başımızın üzerinde yerleri vardır, aksi takdirde fazla laf kalabalığı ve havadan tahmini konuşmalarla sadece kafa şişirmiş olurlar :)

hepinize saygı ve sevgilerimi sunuyorum, nekromar kesimi rehberinde görüşmek üzere :)
















7 yorum:

  1. Elinize sağlık beyler. Güzel bi anlatım olmuş.

    YanıtlaSil
  2. bu nekromarı nasıl kesecez onunla ilgilide yazarsanız sevinrim.

    YanıtlaSil
  3. Sayfanızın girişinde artık zindanların fazla işe yaramadığını söylemişsiniz.Fakat ben server 22'de 10 lvl'den itibaren sadece zindancılık yaparak (arena ve circus turmaya çıkmadan) 22 lvl'e geldim ve eğitimlerim. ;
    Güç 25
    Beceri 60
    Çeviklik 60
    Dayanıklılık 20
    Karizma 70
    Zeka 20

    Kairzmayı 30 olmadan 100'e getirmeyi planlıyorum.Bana göre keşif seferine çıkmak çok gereksiz zaten amacımız düşük lvl'de yüksek eğitim.Hem 5 saldırda 1 item veriyor hem de yüksek tp puanı verdiğinden hızlı lvl atlatıyor.

    YanıtlaSil
  4. 30 level oldum ve eğitimlerim şöyle ;

    Güç 35
    Beceri 60
    Çeviklik 101
    Dayanıklılık 35
    Karizma 101
    Zeka 30

    Bilgilendirmenizden dolayı sizleri tebrik ediyorum. :) Çoğu kişi '' başarının sırrı ne ? '' diyor.Sizin sayenizde.

    YanıtlaSil
  5. selamlar herkese, arkadaşlar biz oyunu bırakalı 1 sene filan oldu. yine de hala bile blogun sizlere yardımının dokunuyor olması çok hoş gerçekten. keşke daha fazla zamanımız olsaymış da bütün zindanları ve bilgileri tamamlayabilseymişiz.

    yine de oyun başı ve ortası için yeni oyunculara yeterince yardımcı olabildiğimize inanıyoruz, zaten 60-70 lvl e geldikten sonra başkasının tavsiyesine ihtiyacınız kalmıyor artık pek.

    devam edenlere keyifli oyunlar diliyorum, sevgiler, selamlar :)

    YanıtlaSil
  6. Oyunu neden bıraktınız ? S10 da hesabım var.Siz yoksunuz oyunun tadı cıkmıyor.kırılmasık rekor bırakmadınız.

    YanıtlaSil
  7. dostum bu ilk başta söylediğin dizilişte hasarı paylaştır ya da dikkat çek den hangileri oluyor

    YanıtlaSil